Nie taka zima straszna – czyli zimowy przegląd samochodu

Posted by:  /  Tags: , , , , , , , ,

przeglad_auta_na_zime

Okres zimowy to najlepszy czas na pełną kosmetykę naszego samochodu i poszukanie solidnego warsztatu. To właśnie w tym okresie nasze autko mocno dostaje w kość i potrzebuje troskliwej opieki. Niestety taki „zimowy zestaw” jest wydatkiem, który musimy ponieść by na drodze czuć się pewniej, bezpieczniej i gwarantuje dłuższą bezproblemową jazdę. Podczas codziennych zmagań z zaspami, zaśnieżonymi drogami bardzo łatwo o poślizg i ewentualną kolizję. Jednak to nie jedyne zagrożenie czyhające na nas w te mroźne dni. Lista czynności jest bardzo zróżnicowana i na pewno nie zaszkodzi to naszym czterem kółkom.

1. Nawet zalegający kurz, piasek potrafi trzymać wilgoć we wnętrzu, co powoduje nagminne parowanie szyb. Usuńmy cały brud z auta, wymieńmy dywaniki na gumowe. Warto zajrzeć to filtra kabinowego w którym przeważnie są liście, piach, które go zapychają i powodują jego dysfunkcję.
2. Przepalone żarówki to główny czynnik mandatów i utrudnień w widoczności. Powinno się je wymieniać przynajmniej raz w roku, gdyż strumień światła po tym czasie może być znacząco niższy.
3. Konserwacja uszczelek to zabieg pielęgnacyjny zapobiegający przymarzaniu uszczelek, co może prowadzić do rozerwania ich przy próbie otwarcia drzwi. Najlepiej pokryć je odpowiednim preparatem, bądź wazeliną techniczną. Unikniemy również skrzypienia uszczelek podczas jazdy dochodzących z okolicy drzwi.
4. Oleje napędowe gorzej znoszą okres zimowy, stąd depresatory (dodatek do paliwa), który zmniejszy ilość wytrącanej parafiny, która w dużej ilości może doprowadzić zablokowania filtra paliwa. Dobre oleje napędowe szczególnie zimą są dostosowane do niskich temperatur, jednak prewencyjne spasowanie preparatu nie wpłynie źle na jakość paliwa.
5. Pamiętajmy, że opony zimowe lepiej zachowują się w ciepłych warunkach, niż letnie w zimowych, stąd bezpieczniej jest je założyć dużo wcześniej i nie dać się zaskoczyć zimie jak co roku nasi drogowcy. Ważną informacją jest to, że skuteczność „zimowki” gwałtownie spada poniżej bieżnika 4,5mm. Zaleca się wtedy kupno nowego kompletu opon.
6. Częstym powodem oszronionych szyb jest zamarznięta para wodna osiadająca na szybie podczas nocnych zmian temperatur. Im wyższa temperatura w samochodzie, tym większe prawdopodobieństwo powstania szronu. Wystarczy chwile przed postojem schłodzić wnętrze samochodu, aby uniknąć powstawaniu szronu i nie zacząć dnia następnego od odmrożeń rąk podczas skrobania szyb.

Sprawdź również inne porady samochodowe:

Odpowiedz

Imię: (required)

Email: (will not be published) (required)

Strona:

Komentarz:

Wpisz kod z obrazka:

*


Wyślij komentarz